Friday 29 December 2023

Som tåget

Dundrar fram genom den norrländska vintermorgonen. Klockan är snart 9.
Solen är inte i närheten av att gå upp. 
6 barn och 3 vuxna på väg till grannstaden och äventyrsbad för att fira min förstfödda som visserligen inte fyller år förrän imorgon men pga mamma som inte pallar fest två dagar i rad så blir det såhär.
Imorgon ska vi gå på bio och äta lunch på restaurang.
Sen ska hon få ha ett 8 1/2 årskalas den 30 juni så man kan vara ute.
8 år sen livet ritades om och jag för evigt tog ett steg tillbaka för att sätta någon annans liv, behov, känslor och mående i första rum.
8 år har gått fort men sannerligen inte obemärkt förbi. En flytt, okej massa flyttar men en stor, ytterligare ett barn, och småbarnsår deluxe.
Och nu är hon långt ifrån ett småbarn.
Min första bäbis.
8 år.

2 comments:

  1. Wow, stort! Smart att ha 8 ½ års kalas till sommaren. Mycket smart! Och hur kul som helst att åka på äventyrsbad. Det är min 7-årige sons favoritgrej också. Dessutom billigare än Liseberg (som han bara varit på en gång). Han längtar upp till sin födelsestad Umeå för att få gå på Navet, men Öviks bad kanske skulle slå högre? I somras var vi på Sunne sommarland i två dagar. Väldigt härligt! Hoppas ni får en fin dag :) Grattis till dig att de första åtta åren är avklarade. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Navet är överskattat, och oprisvärt. Paradisbadet visar att gammal är äldst.

      Delete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...