Thursday 25 January 2024

Varning för skryt men lite sårbarhet också för man är ju människa

Efter några veckor (jamen sen julledighetens slut typ) av upplevd uppförsbacke utan slut och utöver det en allmän opepp på jobbet, så ljusnade det lite idag.
Ett bra samtal med min chef.
Och så de nya lönerna.
Jag hade högst procentuell ökning på kontoret. Igen. 
”Jag brukar ju göra det” sa jag ödmjukt när chefen meddelade att jag vunnit ligan.
Men så här stor ökning har jag aldrig haft.
Jag behövde det.
Inte pengarna, så. Utan erkännandet.
Klappen på axeln.
Det är en lång väg kvar innan jag kommit dit jag vill i karriären, och de senaste veckornas små (men ändå) motgångar har tärt på mig, mer än jag kanske vill erkänna.
Så att höra chefen säga ”då kan prefekten få tycka det, men min lojalitet är med dig” det behövde jag också.

4 comments:

  1. Härligt! Grattis och bra jobbat!

    ReplyDelete
  2. Tycker överlag man borde skryta mer. Grattis och bra jobbat! Jag har ökat min lön med 22 procent sen 2020 på samma arbetsplats (ej inräknat detta år alltså så tre löneökningar) och det kommer jag skryta med tills jag dör!

    ReplyDelete
  3. Låt oss skryta mer!
    Känner såhär: Helt okej att skryta, så länge det är något värt att skryta om. Eller bara berätta när vi gjort något bra, något vi är stolta över!
    Snyggt jobbat!
    Lohe

    ReplyDelete
  4. Men äsch och tack och så :-)

    ReplyDelete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...