Wednesday 24 January 2024

Män i uniform

De lämnar ingen oberörd. 
Värst är män utan uniform som så uppenbart vill ha en. Som inte är får vara med i leken och istället måste hävda sig genom en massa dumma, dryga, onödiga uppvisningar av innehav av testosteron och penis.
Bäst, och okej jag ändrar mig, män i uniform lämnar en grupp oberörda. Bäst är män som har en uniform i garderoben men av en eller annan anledning inte har på sig den. 
De är oftast lugnast. Behöver inte hävda sig.
Jag har precis gått kurs i tre dagar med män i olika uniformer samt män utan.
Men jag har ju sett detta på otaliga övningar genom åren. Belgaren hade ingen uniform, needless to say.

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...