Tuesday 27 February 2024

En liten lista om tiden

Har sett lite olika varianter på den här listan på lite olika ställen på sistone. Kul ju. Så vi kör. 

Om en timme
Så sitter jag med allra största sannolikhet kvar precis där jag sitter nu. Framför datorn, vid köksbordet. Men förhoppningsvis har jag varit duktig och fått något vettigt gjort.

Om en dag
Så är jag på förskolan för att prata med lillskruttans pedagoger om hennes jä**a humör. Jag tror inte att hon egentligen är så mycket värre än 5-6-åringar generellt, men av två anledningar ska vi nu prata med hennes pedagoger om det. 1) jag känner stundvis att jag blir galen och inte hanterar hennes utbrott så värst bra, och 2) när jag förra veckan slängde ur mig "om inte det här blir bättre måste jag snart prata med dina fröknar!" under ett av hennes utbrott, så svarade ungen (extremt oväntat) att "ja det vill jag!". Och sen vid läggdags samma kväll sa hon det igen, utan att jag tagit upp det, "mamma jag vill det, att du pratar med mina fröknar." Så då ska jag det. Det kan inte skada iallafall. 

Om en vecka
Är vi i fjällen och röjer sportlov. Längtar. Och hoppas på sol. När vårvintern är fin, då är det fasen det finaste som finns. 

Om en månad
Är det väl nästan påsk? Eller, har lite dålig koll. Då är vi kanske på väg till slalombacken igen då, hoppas jag. 

Om ett år
Så hoppas jag att vi alla fyra i familjen mår bra och ägnar oss åt något som känns roligt och meningsfullt. Det är väldigt ambitiösa drömmar. Jag vet. Men önskan är fri. 

No comments:

Post a Comment

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...