Wednesday 28 February 2024

Tack för tipset

Jag har velat köpa längdskidor länge. Jag åkte mycket som barn (typ tävlade i spandex liksom) men la av i tonåren och som vuxen har flyttar, boende långt från lämpliga spår, småbarn, prio utförsåkning pga det är det min man brinner för, osv osv. gjort att jag inte ägt, än mindre stått på ett par längdskidor, på år och dar.

Har spanat på Marketplace efter bättre begagnat men utan napp och nu när säsongen börjar sjunga på sista versen och rean kommit igång tog jag till slut steget.
Men inte steget som i Nu prioriterar jag mig själv och drar till sportaffären med gott om tid. 
Utan steget som i Ahmen fasen vi kör ju ändå förbi XXL på väg ut till den där middagen så då kan jag ju svänga förbi och kuta in och kolla på skidor. Båda barnen är med, men äsch... det går väl fort!

När lillskruttan på låg på golvet och grät över svett under mössan som hon vägrade ta av och storskruttan gick runt och testade ringklockorna på samtliga cyklar i butiken sa försäljaren: Det här är ju lite av process, att köpa skidor. De flesta brukar lämna sin barn hemma. 

Det säger du inte?
Tack för tipset. 
För jag tänkte ju snarare att det skulle bli en kul family outing att köpa längdskidor till mamma. 

Men, jag fick ett helt kit för under 5-tusingen och det tycker jag man får vara nöjd med. Plus in och ut ur affären på under 20 minuter. Rekord eller?

1 comment:

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...