Saturday 2 March 2024

Sportlov

Vi bor i liten stuga med utsikt över backen. Det är inte ens 30 kvadrat i golvyta, men nästan. Dock är det ett sånthär smart nybygge med sovloft och smarta tänk så trångt ja, men också mysigt och inte alls klaustrofobiskt. 
Tänker på stugan i ett annat fjäll i fjol där 90 procent av golvytan var ett löjligt stort matbord och våningssängar som inte ens jag som är ståtliga 161 cm lång om man skarvar uppåt kunde ligga bekvämt i.

Här är det istället optimerat som fan, och loftet är perfekt för barnen att sova, leka och mysa på. 
Det är mycket snack om att köpa skidstuga. Min man har pratat stuga med andra farsor hela dagen. Men jag vet inte jag. Tycker det är ganska najs att prova olika fjäll olika lov. Inte binda upp sig vid ett enda ställe. 

Lillskruttan höll energin uppe oväntat länge i backen idag och åkte riktigt bra. Storskruttan var surig för att hennes kompis som också är här med familj tyvärr låg däckad i feber.

Nu ska jag ta en varm dusch. 

No comments:

Post a Comment

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...