Monday 8 July 2024

En bit in i juli

Idag låg jag i hängmattan och läste en bok. 
Jag blev ganska myggbiten och det var inte så skönt för nacken heller. 

Men ändå.

En av grejerna som var viktiga för mig när vi köpte stuga var att den skulle ligga så pass nära stan att man kunde åka bara över dagen. Under hela min uppväxt var stugan en plats man åkte till för att stanna minst två nätter, oftast fler. 
Nu har vi 30 min från lägenhet till kohage (och stugan som ligger bredvid).
Storskruttan hade bjudit in två kompisar att följa med över dagen utan att tänka på att endast ett extra barn ryms i vår bil. Så efter en massa sms fram och tillbaka lyckades jag lösa det igår kväll så att den ena kompisens mormor kunde köra en bil och alla fick följa med. 

Den där detaljen att stämma av hemma innan man bjuder kompisar... vi jobbar på det. 

Och på tal om jobbar. Det som var ett smart upplägg i teorin har visat lite knepigare i praktiken. Jag trodde jag skulle spendera min arbetstimmar med en rapport, men så mycket annat har kommit i vägen att jag ligger i överkant vad gäller timmar men i underkant vad gäller rapporten. 
Jag har alltså jobbat mer än jag skulle men fått mindre gjort (just på rapporten då) och känner mig stressad över det pga rapporten har en deadline och jag har en familj som är väldigt, väldigt less på min dator. 

Livspusslet. Hur fan gör folk?

No comments:

Post a Comment

Mål i sikte

Nu har jag bokat våra biljetter.  Köpt. Köpt för dyra pengar. Våra biljetter så vi kan åka te amerikatt och spendera en månad som familj, me...