Monday 29 July 2024

Shared bath

Vi anlände till Stockholm 05:00 lördag morgon. Tog oss till Zinkensdamms vandrarhem där min man bokat ett rum med toalett men utan dusch.
För är det nånting jag inte riktigt gillar på resa så är det att inte ha egen toalett på rummet.
Att måsta klä sig och gå ut i korridoren för att kissa, att hjälpa barnen på gemensamma badrum.. helst inte.
Men 05:45 fick vi välja mellan rummet vi bokat först kl 15 eller ett rum utan eget badrum nu på studs. 
Så ja.
Två timmars välbehövlig sömn innan drygt åtta timmar på Grönan. 
Värt.
Igår hängde vi på Söder tillsammans med barnens sommarkompis, en tjej vars mormor bor i lägenheten under oss och därför ofta spenderar loven uppe i norr. 
Nu fick hon för första gången visa upp sina kvarter, sin skola och bästa glasställe.
För oss vuxna en praktisk lösning då vi ändå hade en extra dag. För barnen kanske den bästa dagen. 
Trodde jag tills vi kom till Belgien.
Inser att barnen aldrig varit med om detta förut, att få full tillgång till någon annans leksaker utan att denna någon faktiskt är där.
Vi bor hos min kusin, medan hon har tagit sin familj och dragit till Västerbotten.
Win-win.
Jag kan inte minnas att barnen nånsin lekt så länge utan att bråka. Ever.
Och nu ser vi vuxna OS medan de yngre avslutar dagen med gemensamt bad i badkar, ytterligare en lyx vi inte har hemma.
Imorgon blir det belgiska våfflor till frukost.

No comments:

Post a Comment

Manligt och kvinnligt eller inbillar jag mig?

Idag skrev jag ett mail till en kvinna som är sk technical lead i en projektansökan vi arbetar på. Det var artigt formulerat men budskapet t...