Monday 26 April 2021

En fin helg

Första helgen på I don't even remember som jag faktiskt känner mig mindre trött på måndagen än på fredagen. Annars är helgerna som regel jobbigare än jobbet som är min vilotid. 

I fredags blev storskruttan hämtad av min kompis som har en dotter i samma ålder och sov över hos dem. Jag och lillskruttan hade en lugn kväll och morgon. Sen åkte vi ut och joinade festen som var komplett med romerska ringar, TV-spel, discolampa, Barbiedockor i alla möjliga utstyrslar (jamen ni fattar, bara att få leka inne hos någon efter alla dessa månader). De tre barnen lekte fint och de två mammorna fick sitta ganska stilla och prata, prata, prata.....äta lite gott, dricka lite vin. 

På söndag klev vi upp långsamt och i omgångar. TV, pyjamasmys, opretantiös frukost. Vid lunch snörde jag på mig löparskorna och sprang hem. Höften som knarrat och stört lite under våren kändes förvånansvärt bra. Jag tog en liten omväg och drygade ut till en jämn mil.
Kom hem till tyst och lugn.
Duschade i lugn och ro.
Åt lunch på samma sätt.
Plockade undan lite.
Dammsög och skurade.

Sen kom barnen hem lagom till middagen.  Och inatt sov de som utslagna gladiatorer bägge två. Fint. Och välbehövligt. Tacksam för vänner. 

No comments:

Post a Comment

Nya målsättningar och ny uppgift

Storskruttan hade 40 graders feber hela dagen igår. Idag ligger den på 38 och hon klagar istället på ont i halsen. Jag som haft sjukdomskänn...