Wednesday 5 May 2021

Home office

Har varit på kontoret måndag och tisdag, ska dit imorgon också.
Fredagar jobbar jag nästan alltid hemifrån.
Idag sitter jag också hemma. 
Alltså balansen. Den är fan ljuvlig. Jag känner mig lyckligt lottad som har ett jobb som inte påverkats speciellt mycket av pandemin, som går sköta hemifrån. Att jag har ett eget kontor och endast fem kollegor (varav bara två är på kontoret jämt) att stänga ute om jag vill sitta på vettig stol, ha två skärmar, osv. 

Att man förrut, innan det här, satt där fem dagar i veckan. Känns helt overkligt nu. Pre-covid jobbade jag kanske sammanlagt fem dagar hemifrån på lika många år. 

Nu tror jag, precis som så många andra, att this is the new normal. Att få välja själv. Välja sin arbetsmiljö utifrån vad man känner passar bäst just nu. 

Jag är inne i ett bra jobb-flow nu känner jag. Den stora osäkerheten gör sig inte påmind lika ofta, jag känner mig uppskattad och kompetent, jag tänker framåt och ser fram emot utvecklingsmöjligheter. 

Det är bra. 

2 comments:

  1. Det är sjukt bra.
    En toppen-grej det här eländet fört med sig. Man får vara gla' för det lilla (som inte är så himla litet!) :-)

    ReplyDelete
  2. I framtiden ser jag hur kombinationen kommer vara en grej alla måste tillåta för att behålla sin personal. Jkpg kommun var väldigt sena på bollen att tillåta hemarbete, men nu verkar pendeln ha svängt lite för man kan inte konkurrera med alla andra när man både betalar förhållandevis låga löner OCH har uråldriga fördomar om att folk måste kontrolleras på plats.

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...