Friday 25 June 2021

Glad midsommar

Till er. Själv sitter jag och jobbar medan barn och man är och kollar på kycklingar hos mannens kusiner. Hade glömt att midsommar är ledig dag, och när barnen redan hade planer tänker jag att den här semesterdagen tar jag nån annan gång istället. 

Känns inte det minsta jobbigt att inte fira midsommar. Tvärtom. Under de fyra åren i Sverige upplever jag nog mest att midsommar varit ångest och borden. Jag har kännt att det borde vara så himla mysigt och idylliskt, men utan egna traditioner eller vänner eller familj som det kännts enkelt och kravlöst att fira med, så har det mest bara känts jobbigt. 

Det där är ju mycket mina egna spöken, fattar det själv. Men hur som helst har jag ingenting emot en paus. Det är skönt att inte vara den som styr upp. 

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...