Monday 28 June 2021

Hettan

Nu är det sådär onödigt varmt. Ogillar att klaga på väder som inte är slaskvinter men alltså... 42 grader och brännheta dörrhandtag, altangolv, osv.
Det går inte vara ute de varmaste timmarna. 

Men. Vi har AC. Vi har barn som äter isglass och dricker bubbelvatten. Så det är ändå lugnt. Igår var jag ute och sprang (tidigt, när det fortfarande bara var behagliga 26 grader) och sprang förbi ett hus där getterna fick gå in och ut ur boningshuset som de behagade och man tydligt hörde spädbarnsgråt innifrån. De har knappast AC om man säger så. Frågan är om de har toalett liksom. Undrar hur de barnen klarar denna värme. 

Jag jobbar min sista vecka nu. Möte och presentation på torsdag. Knyta ihop lite trådar på fredag. Sen semester tills 9 augusti. Är jag hemma eller här då återstår att se. Antingen åker vi hem 12 augusti som planerat eller så försöker vi resa hem nån vecka tidigare för att ge Fiji-bon lite tid i Svedala innan han ska till tropikerna. Inte riktigt fått ihop det där än.  

1 comment:

  1. Om ni kunde ge er på att komma hem en vecka tidigare så är delar av klanen Stennek/Afzelius i Umeå till den 8onde aug! (Reser tidigt så 7e är sista dagen för häng). Hatar värme, tycker den nya svenska sommaren med 32 grader mer som regel än undantag börjar bli väldigt påfrestande. Men tack och lov har vi ju källaren, den 22-gradiga oas av lyx som aldrig sviker.

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...