Tuesday 29 June 2021

Say cheese

Familjefotograferingen är bokad till torsdag. Torsdag är även min presentation. Men det är ju lugnt, eller var lugnt, för jag presenterar 07 på morgonen och fotograferingen skulle börja klockan 17.
Nemas problemas.
Igår fick svärmor för sig att nä, fotograferas i 40 gradig värme går inte, det kommer se svettigt ut.
Så hon bokar om fotografen till tidig morgon istället.   
Informerar alla via sms. 

Jag svarar att det blir tajt för mig att hinna. Men att man och barn kommer infinna sig, kammade och fina på plats och i tid. Jag kommer när och om jag hinner. Tänker att jag är väl ändå inte rosen på tårtan i den här familjen liksom. Och nä, det är jag inte, men fan heller att en pusselbit ska fattas tydligen. Hon försöker föreslå att vi sover hos dem natten innan, och "behöver du jobba lite på morgonen kan du väl göra det här medan jag gör iordning barnen?" 
Bahahaha. 
Nej. 

Jag behöver inte jobba lite, jag ska presentera för 40 pers och behöver lugn och ro och bra internet. Inte en massa finklädda familjemedlemmar som springer runt och försöker kamma barn, sminka sig och koordinera duschtider. 

Hon har lovat att stryka min blus. Jag har lovat att göra vad jag kan för att vår familj ska vara komplett och fotograferas sist av alla. 

2 comments:

  1. Denna igenkänning. Familjefotograferingen. Årets viktigaste tilldragelse. Allt på ett kort. I dubbel bemärkelse ;-)

    ReplyDelete
  2. Efter att ha sett bilder på familjefotograferingar i USA där hela familjen ser ut att rinna bort kan jag ändå förstå din svärmor 😆 (Följer awkward family photos). Men jag kan också förstå din reaktion. Är väldigt spänd på att få se slutresultatet!

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...