Thursday 1 July 2021

Done and Done

Jomen det gick bra. Fick inte jättemånga timmars kvalitetssömn men det är som det är, och det är jag ju van vid. Steg upp kvart i sex, snabb dusch och påtagning de blåvita kläderna som godkänts för fotograferingen. Messade chefen och fick snabb uppdatering på vad jag missat och sedan loggade jag in på zoom. 

Presentationen gick bra, fick en kommentar om att jag klätt upp mig, vilket jag ju gjort men inte för dem. Medan jag presenterade stod barnen stundvis utanför dörren och bankade, men jag hade ju låst såatte... Det var lugnt, och det gick bra. Sen låste jag upp dörren. Stängde av kameran och mikrofonen och släppte in barnen för att kammas och sätta upp håret med likadana blå hårband. 

Fotograferingen gick väl också såpass bra man kunnat hoppas på. Idag är det ju svala 35 grader och imorse var det väl inte mer än 27-28. Största missen stod svärmor för som lovade lillskruttan godis om hon satt stilla och log på en av bänkarna, vilket ungen gjorde, och sen hade tanten inget godis! Hur kan man muta en nästan treåring med något som man sedan inte kan leverera?

Fick naturligtvis fara och köpa godis efteråt.  
Nu sitter vi inne i AC:n och väntar på att solen ska bli lite mindre het och sen blir det bad igen, för sjuttielfte gången. 

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...