Tuesday 6 July 2021

Look på me

Dagarna flyter iväg, bokstavligen. Känns som vi är till hälften vattendjur efter dagar i pool och sjö. Har spenderat de senaste dagarna hos mans barndomskompis föräldrar.... puh, som har ett hus alldelens vid strandkanten och diverse leksaker i form av båtar, flytdon, soltält, golfbilar osv.
Storskruttan hittade ett gäng med fyra andra 5-7 åringar som hon hängt med non-stop. 

Igår morse åkte farmor i familjen (deras alltså) iväg med två av kidsen till en fotograf. De här två barnen hade nämligen varit hos sin mamma och missat deras familjs stora familjefotografering för en månad sen. Men ingen ko på isen, farmor skulle helt enkelt fotoshoppa in dem. Så iklädda vita, matchande outfits och rosetter i håret skulle de alltså fotas mot en green screen och sedan kommer aldrig någon kunna gissa att de inte alls stod där i South Dakota med resten av klanen. Familjefotografering alltså, the never ending story.

Storskruttan lever för övrigt sin bästa liv right here right now. Efter månaders spekulation kring varifrån hon kommer mest, Idaho eller Sverige, så gör hon nu allt för att riktigt suga i sig av livet här. Pratar 95% engelska och endast svenska med mig när hon är lite trött eller gnällig. Provar all mat som kidsen här gillar (vilket iofs alla ungar gillar pga typ bara socker och färgämnen).
Nästa vecka ska hon gå på Kid's Summer Camp.   

Lillskruttan har insett att för att vara med i matchen måste hon anpassa sig, och gör sitt bästa. Hennes svengelska är on point.
Rrrrandpa, look på det här då! Look på me! ropar hon till farfar. 
Och igår på stranden: Look, what a big båt!

2 comments:

  1. ,, Jag är Michelle, bor från Lund, jag vill tacka Oduduwa för att ha återfört min ex-kärlekspartner som älskar mig mer än någonsin tidigare, jag gifte mig med min man, vi hade två barn tillsammans eftersom vi har varit gift för mer än 5 år. Min man reste nyligen till Kanada för en affärsresa, där han träffade en annan ung dam, han flyttade till att bo i samma hus med den här damen och försökte sedan skilja mig, när min man återvände från resan sa han till mig att han inte vill träffa mig och mina barn längre så körde han oss ut ur huset. Jag var ledsen, deprimerad och kände mig så frustrerad och jag var så desperat att få tillbaka min kärleksman för våra barns skull, de kommer att sakna honom så mycket, jag sökte efter en lösning för att få honom att älska mig och våra barn. när jag surfar på min dator läser jag ett bloggkommentarvittnesmål från en dam Anna om hur hon fick tillbaka ex-kärlekspartner inom 3 dagar. med hjälp av en kärleksformulär Dr.oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) jag kontaktar oduduwavia hans personliga e-post, några ögonblick senare fick jag ett svar från Oduduwa han sa att jag skulle vara lugn i bara två dagar att min man kommer att ringa för att be mig om ursäkt. Jag följde noggrant alla Oduduwa-instruktioner sedan den andra dagen efter att lokalbefolkningen aktiverats fick jag ett telefonsamtal från min man, mannen Michael, och han sa att han är väldigt ledsen för att skada mig och han lovar att komma hem, just igår kommer min man tillbaka hem för att komma och se mig och mina barn, vi lever alla lyckligt idag.
    Jag vill att ni alla läser denna bloggkommentar ska gå med mig till tack till DR.Oduduwa för att återställa min kärlek tillbaka.
    Jag ger också råd till någon i sådana liknande problem med kärleksförhållanden att kontakta Dr.Oduduwa för omedelbar lösning för att få tillbaka ex-kärlekspartner oavsett hur många år från separation.
    få omedelbar lösning på följande relationsproblem ...
    1. Voodoo love Stava charm till förtroende och äkta kärleksförhållande
    2. Ta tillbaka ex-kärlekspartner efter skilsmässa
    3. hindra någon från att störa din relation.
    4. Ge medicin för stark och långvarig erektion
    5. Talisman kärleksring för domionn
    bra lösning på alla typer av familjeuppbrott eller frånskilda.
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Jag dör så gulligt! Finns det något charmigare än flerspråkiga barn? Eller bara barn som pratar andra språk än svenska? Vurm!

    ReplyDelete

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...