Friday 19 November 2021

Berit

Det är fortfarande mycket annat. Deadline som springer mot oss och spanjorer som plötsligt fått kalla fötter. Men jag måste bara säga.
Vi har fått hem henne nu.
Jag har köpt lådcykel. Berit heter hon. Hon är stark, stabil, och stadig, precis som man tänker sig att en Berit ska vara. Men hon är också snabb, kraftfull och slimmad (för att vara en dam med låda).
Maken tyckte att hon skulle heta Beatrice. Men det hör man ju... att en Beatrice vill inte bli smutsig på ramen eller få grus på fälgarna.
Berit bryr sig inte. Hon kör på. 

Hon är så fin. Plötsligt förstår jag hur man kan bli kär i en bil. Eller hur män kan stå i garaget och äta chips och bara stirra på sin nya bil (true story). Nu skulle jag kanske inte välja en chipspåse, och det är lite kallt att stå ute på innegården. Men vore det bara varmare väder så... en liten ostbricka och ett glas rosé tillsammans med Berit?
Absolut. 

Hälsningar,

Nöjd kund

4 comments:

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...