Sunday 21 November 2021

Helgen

Polska negmamman messade igår när jag var på Leos lekland med barnen. Hon tyckte det var alldeles för länge sen vi sågs och ville försöka styra upp något innan de reser till Kanada över jul och nyår. 

Jag messade tillbaka att det verkligen var för länge sedan och klart vi måste ses snart och kanske nästa helg?

Det var inga tomma ord. Jag vill träffa henne. Det var verkligen alldeles för länge sen och jag vill ju faktiskt umgås lite med deras lilla bäbis.
Eller, umgås är kanske fel ord.
Men typ, hänga i hennes närvaro tills jag åtminstonde börjar tänka på dem som trebarnsfamilj. 

 

Sen vallade jag kidsen till fiket på Leos och spenderade en dryg hundring på en sockerfri läsk, två slushies, och två skumraketer.
Tommare kalorier får man leta efter.
Men det var liksom det vi ville ha och har man väl släppt greppet och betalat in sig på Leos (känner jag) så finns liksom inga spärrar kvar sen. 
Fattar att kidsen älskar att vara där. 
Fattar inte att folk kan köpa klippkort och hänga där varje helg. 


Men barnen härjade gärnet i två timmar och sen cyklade vi hem i Berit och de var helt slutkörda bägge två. Höll sig vakna länge nog att få trycka i sig lite lördagsgodis, men det var tomma blickar och inga som helst protester när jag sedan sa att det var läggdaggs. 


Nästa helg ska jag inte jobba en endaste minut, har lovat både dem och mig själv. Och alltså försöka få till lite social samvaro och polsk negativitet. 

2 comments:

  1. Haha håller med om Leos, när man väl är där så är spenderbyxorna på... vips har man köpt strumpor, leosgosedjur och annat. Vi skullr också unna oss leos igår för första gången sen 2019, men den planen sket sig (bokstavligen) när H vaknade natten mot fredag och hade väldigt ont i magen. Sen fick jag rodda magsjuka. Inatt var det Anders tur, som tur var hade jag bokat om biljetterna till nästa lördag redan igår. Härligt med Berit, så glad att du hittade en lådvelociped!

    ReplyDelete
  2. Yeay, polsk negg! Längtar redan!

    ReplyDelete

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...