Wednesday 17 November 2021

Tunna isar och svettiga mornar

Hade en sån där morgon med skrik, tårar, svettiga pannluggar under mössa och hjälm medan man letar matlåda, nycklar, laddare. Ser att det regnar ute (det var ju minus 8 nyss?!) och måste leta galonisar. 
Sen sitter jag på bussen med en klump i halsen och känner att jag är världens sämsta mamma. VET att jag inte är det. Men säg det till känslorna. 

Det är stressigt på jobbet nu. Har jobbat senaste två helgerna, ska jobba även den som kommer, mot en deadline som är nu på tisdag. Det gillar jag faktiskt ändå verkligen med mitt jobb, med prokektarbete. Att även om det är j-igt körigt ibland så tar det ändå alltid slut inom en överskådlig framtid. 

Men barnen känner såklart av det. Ser oroliga ut när jag tar fram datorn på kvällen.
Ska du jobba nu mamma...?
Igår såg jag tre avsnitt på raken av Paw Patrol istället. Gosade i soffan med det som är viktigast i världen. 

Det är mycket, det är stressigt, det är tunna isar och man får bita ihop. Men det går. 

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...