Friday 26 November 2021

Gobble gobble

Jag tog med kidsen på restaurang igår och åt en Thanksgivingmiddag bestående av vegburgare, pommes och minipizzor. Alla nöjda, mätta och glada.
Kände att jag ändå ville uppmärksamma att det är en högtid, speciellt eftersom kusiner, farmmor och farfar, faster, etc. hör av sig mitt i sitt firande. Ville inte att barnen skulle känna att vi väljer bort Thanksgiving.
Speciellt som det ju dessutom faktiskt är min favorit av de amerikanska högtiderna.
Samtidigt, orka stå och laga en massa mat som barnen knappast skulle äta iallafall. 
Nä, bestämde att det viktigaste är att det känns lite extra, lite roligt.
Att vi firar.
Så det gjorde vi. 

Idag går mobilen varm. Sms på sms från Kappahl, Claes Ohlsson, Elgiganten. Black Friday och Week och allt vad det är. Men det enda jag ska spendera pengar på idag är en massage. 

No comments:

Post a Comment

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...