Monday 29 November 2021

PNM

Den här helgen har (också) varit intensiv. Men. Jag har haft samma fokus som barnen, inte jobbat, inte försökt jobba. Städat, pyntat. Klätt granen (i november?!?) och ja, hängt med polska negmamman.

Hon är ändå ljuvlig. Bär konstant sin bäbis i sjal, äger inte ens en barnvagn. Och klagar på att ungen inte kan sova själv. Att hon knappt får lägga ifrån sig henne utan att hon tjorvar. Mmm, nä men konstigt då om du nu har henne kardborre 90% av dygnets timmar..?

Men jag fick hålla knodden. Hon är 4 månader och nån vecka gammal och jag är tydligen den enda vuxna människan förutom hennes föräldrar som hållit henne. Och det gick hur bra som helst, hon skrattade och jollrade. Såg på sina föräldrar samtidigt för första gången och verkade lite häpen faktiskt, som om ”nämen, känner ni två varandra?!”

Det var fint med en liten bäbisfix. Jag fyller 40 om en månad. Det är inte aaaaabsolut för sent att få fler barn. Men jag ska inte det. Jag varken vill eller orkar. Men det är en sak att själv inte vilja skaffa fler barn. Det är annan sak att acceptera att kroppen relativt snart gör det valet åt mig.  Fast PNM är 47 och även om jag tror att hon är klar nu så vet man aldrig.
Hennes 50-årige man verkar sugen på fler.

1 comment:

  1. 47?! Wow, jag som kände mig för gammal för en trea vid 38...

    ReplyDelete

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...