Friday 17 December 2021

Corona upp i halsen

Varje kväll har jag en släng av corona. Den kommer i tid med att jag ser nyheterna, då börjar det bränna i bihålorna och svida i svalget. Ju mer smittan ökar i världen, och framför allt Europa och Sverige, dessto starkare blir mina symptom. Sen går jag och lägger mig och tänker att jag måste testa mig imorgon. 
På morgonen vaknar jag frisk utan tanke på symptom. 
Tills jag läser nyheterna igen. 

Jag är så less på detta.
Och jag vet att alla är det.
Och jag jobbar inte inom sjukvården och jag har ett jobb som är svinlätt att sköta hemifrån och bor i ett land med vab och skyddsnät i flera lager och bla bla bla. Vet att jag inte har rätt att gnälla. 

Men jag är så less. Matt, är ett ord jag sällan använder men som känns lämpligt nu. 
Det går knappt ta till sig mer. 

Skräckscenarion, chocksiffror, dödskurvor.
Smitta som rusar, skenar, drar fram. 

Enough. Som att dom har ropat Vargen kommer! i två år nu. Och det har kommit vargar, det har det ju. Och vi lever med dem. Så det spelar liksom ingen roll om dom ropar längre, eller vad dom ropar. Jag orkar inte ta till mig mer, men kan inte heller låta bli. 

4 comments:

  1. Men nåt så in i helvetet less på det här. Jag är också en av de ”lucky ones” som borde knipa igen kakhålet men satan vad trött jag är på att tacka nej till allt för att någon snörvlar, jag är så in i döden less på vår lägenhet och att vara ofrivillig hemmafru pga sambo i samhällsbärande tjänst som såklart jobbar på plats (ej sjukvård) och vill aldrig mer se en jäkla presskonferens samt aldrig mer säga ordet ”zoom”.

    ReplyDelete
  2. Håller helt med. Jag var på kontoret igår, först ett förmiddagsmöte med ett nätverk kag är med i Irl (första gången sen mars 2020) och sen flyttade jag möbler till mitt nya kontor med hjälp av kollegor. Hade en sån trevlig dag, tre raster fulla av skratt och skoj, och massa trevliga möten med folk jag avskyr att ha kontakt med digitalt. Irl är fan the shit. Cyklade hem vid 17 och kom på mig själv med att fånle.... vi behöver folk. Kanske inte folksamlingar men folk. Fy fan vad gött det var.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nä exakt så. Vi behöver verkligen folk och möten irl. Möten, men inte massor.

      Delete

Nya målsättningar och ny uppgift

Storskruttan hade 40 graders feber hela dagen igår. Idag ligger den på 38 och hon klagar istället på ont i halsen. Jag som haft sjukdomskänn...