Monday 20 December 2021

Han

Han frågade: om jag for, skulle du låta mig ha barnen halva tiden då?
Jag svarade: Nej. Det skulle jag inte. 

För det skulle jag inte. Jag kan tänka mig att offra en hel del. Men inte det. När folk pratar om pappaveckor och halvtid med barnen känner jag noll längtan. Jag kan inte tänka mig att inte ha barnen på heltid. 

 

Sen fattar jag att det såklart ofta är den minst dåliga lösningen. Men jag tycker inte att vi är där. Det måste finnas andra lösningar. Jag tror att han tror det också. Vi är lika duktiga på att kasta hårda ord.

 

Det har inte gått en vecka men vi har redan kört rakt ner i samma hjulspår. Det var egentligen inte oväntat. Det är kanske också lika bra. Det är som det är. 

Kanske blir det bättre.

Kanske inte.

3 comments:

  1. Usch, så bläigt.
    Vet han/ni något om nästa termin eller är det kåvid-schmåvid-pausat alltihop?

    ReplyDelete
  2. Vad menar han med for? Det verkar opraktiskt att ha barnen halvtid om de ska resa så långt bort som han brukar vara? Förstår din känsla, skulle älska det i två veckor, sen ligga i soffan och skrolla gamla filmer på dem när de är sådär gulliga och hata varje sekund av ensamhet.

    ReplyDelete
  3. Oklart. Både vad som händer nästa termin och vad han egentligen menade. Han sa "if I left..." och vad exakt han menade med det, det grävde jag inte i. Svaret är nej iallafall.

    ReplyDelete

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...