Tuesday 15 February 2022

Kärleken är död, leve kärleken

Han dammsög faktiskt. Eller han sa att han hade gjort det. Vette fasen, om jag ska vara ärlig. Men han hade också lagat laxmiddag, gjort en jordgubbsmoussetårta dekorerad med bär i form av ett hjärta, och uppenbarligen ansträngt sig en del för att göra gårdagen lite speciell. 
Det var fint, och jag uppskattade det.
Och eftersom män inte förstår nånting man inte säger med stora bokstäver, så jag det till honom också.

Nånting är för alltid trasigt mellan oss. Det går inte att laga. Jag varken orkar eller vill försöka längre. Men frågan är kanske om det går att bygga nånting annat istället.
Jag vet inte.
Det är trasigt, men inte slut. 

2 comments:

  1. Åh, jag hoppas ni hittar några färgglada fina klossar att bygga det där nya av... <3

    ReplyDelete
  2. Fint sätt att se det på ändå, att det kan bli någonting annat.

    ReplyDelete

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå.  Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom ...