Friday 18 February 2022

(O)festligt

Fredag igen. Jag skulle sitta på kontoret alla dagar utom just idag den här veckan var det tänkt. Men så blev det hemmajobb onsdag iallafall pga tidigt Skype-möte (ja, Skype.... trodde jag såg fel först, vem använder ens Skype nuförtiden? Svenska myndigheter, that's who...) och snöoväder och jag ville inte riskera att vara sen till ett digitalt möte för att det blåste en högst icke-digital snöstorm. 

I eftermiddag ska maken hämta barnen lite tidigare och så ska vi gå på badhuset tillsammans hela familjen. Det ser barnen mycket fram emot. Jag ser fram emot att köra så slut på dem i bassängen att de slocknar tidigt och sover hårt sen. 

Mannen ska på fest med fotbollslaget ikväll. Det är ganska uppstyrt vad det verkar och respektive är också bjudna. Han har flera gånger erbjudit att fixa barnvakt så att jag kan följa med.
Men jag vill inte. 
Han har inte frågat varför. 
Men skulle han göra det skulle jag svara att jag vill inte gå på fest med hans fotbollskompisar som vet exakt hur mycket han varit bortrest förra året och svara på frågor om hur det var för mig att vara ensam och om det inte var jobbigt och om jag tror att vi kommer bo kvar i den här stan, osv osv. 
Nej tack.
Jag tänker att dom tänker att jag är en dörrmatta. 
Det kanske dom inte alls gör. 
Men jag vill iallafall inte gå på festen.

1 comment:

  1. Vi har uråldriga Skype och teams, fick teams alldeles för sent i pandemin om du frågar mig. Och fortfarande är det problem med att använda digitala tjänster med molntjänster utomlands eller vad det nu är som de tjatar om hela tiden så vi behöver ha båda.😴 Jag premiärbadade själv med båda idag, vi har sportlov v.7 redan så det var alltså post pandemirestriktioner på sportlovsfredag vi gick dit. Ej ensamma i bassängen med andra ord. Vågmaskinen och strömmen var läskig tyckte h som inte ens minns badhuset. Körde mest slut på mig själv och sov lite på eftermiddagen sen. Det låter som en bra plan att skippa festen, och att ha barnkväll med tidig nattning!

    ReplyDelete

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå.  Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom ...