Thursday 24 February 2022

Recept

I onsdags gjorde jag min favoritsoppa med röda linser, sötpotats och kokosmjölk. Barnen tycker att den är ätbar, men bara nästan. Men den är tacksam att frysa lunchlådor av och det fanns ingefära i kylen som behövde användas upp. 
Onsdag kväll var en riktig skitkväll. Jag hade jobbdatorn igång pga väntade på feedback angående ett mail. Började laga mat efter fem. Barnen var hungriga, trötta, och besvikna på menyn. Min far ringde mitt i allt och ville stämma av inför sportlovet.
Min stubin var nedbrunnen och mitt tålamod noll. 

Igår fick barnen risgrynsgröt från plastkorv medan jag värmde upp soppan. Ingen dator. Lugn. Ett recept på en mycket mer harmonisk kväll.

Ikväll jobbar inte min man och jag är därmed inte själv med kvällen.
Det händer inte jätteofta. 
Antingen jobbar han eller så har han fotboll. Typ. Nästan varje kväll. Varje fredag och lördag. Det är inget bra recept. Han vet det. 

1 comment:

  1. http://www.vardag.nu/kryddig-falukorvsgryta-med-paprika/

    Den gjorde jag igår. Blev god!

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...