Sunday 27 March 2022

Ett brev på posten

Igår satte jag mig för att betala räkningar. Bland kuverten från elleverantören, internetbolaget, kommunen och facket, låg även ett brev från Regionen. Inte en räkning, men kom väl medan jag var bortrest och hamnade således i samma hög. 

Jag har faktiskt funderat på varför jag inte fått återkoppling från mammografin jag gjorde på min 40-årsdag. Har loggat in på 1177 men inte sett något där heller, och väl tänkt att jaja... det kommer väl.
Och nu har det alltså gjort det.
Jag är kallad tillbaka.
De måste ta fler bilder och göra ett ultraljud. 

Google har gått varm. Blir både lugnare och mer uppvarvad av att läsa statistik kring återbesök, prognoser, svarstid och vävnadsskillnader. 

Känner också att jag är tacksam att jag inte hittade och öppnade kuvertet tidigare. Det här är ingenting man vill gå runt och fundera på fler dagar än nödvändigt. 

4 comments:

  1. Oj, sånt är inget kul att få men bra att de kollar noga. Jag fick ta extra bilder, ultraljud och t.o.m. biopsi men det var ingenting.
    Håller tummarna för dig och tycker också det var bra att du inte hittade brevet förrän nu❤

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. När har du återbesöket? Hoppas du slipper vänta länge nu. Usch så man kan ligga vaken på nätterna och tänka på sådant ♥️

    ReplyDelete
  4. imorgon, torsdag... så inte så långt bort

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...