Friday 25 March 2022

Morgonstund med glosor i mun

Tillbaka i vardagen.
I Belgien blommade träden, solglasögen satt på näsan och jag satt ute och åt lunch.  
På sista flyget hem meddelade piloten att det var snö på landningsbanan.

Igår när jag gick ner till frukosten mötte jag en chic kvinna i korridoren.
G'mornin' sa jag (tänk Bubba i Forrest Gump)
Bonjour madamme, sa hon (tänk Belle i Skönheten och Odjuret)

Det är Bryssel, inte Baltimore, skärp dig! påminde jag mig själv och hade en klingande Bonjour redo på tungan när jag kom till receptionen. Mannen bakom disken tittar upp och slänger ut ett Mornin' Maam! på bredaste amerikanskan precis som jag ska kvittra fram min franska fras. 

Varpå jag får totalt hjärnsläpp. Stirrar dumt på honom några sekunder. Suckar och muttrar Mornin'.... 

No comments:

Post a Comment

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå.  Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom ...