Tuesday 15 March 2022

Punka

Otroligt hur några kubikdecimeter luft som pyst ut kan kasta en morgon så totalt på ända. 
Men nu är barn på skola och förskola, jag är på jobb och cykeln på reparation. 

Ser fram emot nästa veckas resa. Det känns som att jag ska på semester. Det ska jag inte. Jag förväntas arbeta och har tänkt göra det också.
Men.
Rena lakan och bäddad säng varje dag.
TV framför sängen.
Ett helt eget badrum.
Hotellfrukost. 

Ingen punka. Inga galonbyxor som inte torkat över natten. Inga skor med inkletat geggamojja. 
Paus från vardagen.
Är det inte semster, så säg. 

4 comments:

  1. Semester. Tveklöst. Jag hade gärna bytt med dig.

    ReplyDelete
  2. Ja men ja, semester helt klart.

    ReplyDelete
  3. Njuuut! :-)
    / Carin

    ReplyDelete
  4. Gött! Min cykel fick också punka häromdan. 600 kr i reparation var det helt klart värt. Jag älskar att cykla!

    Ha det så gött på jobbsemestern! :)

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...