Thursday 17 March 2022

Vuxna samtal och mera AW åt folket

Var på AW igår (på riktigt, ingen digital skit) och pratade med en före detta kollega som jag saknar så mycket. Vi pratade om familjekonstelationer, att trivas i ett annat land (han är inte från Sverige) och vikten av att känna sig värdefull. 

Det är svårt att balansera arbete och familj. Och jag tänker att det måste vara ett rent helvete om man dessutom inte trivs på sitt jobb, vilket jag ju som tur är gör. Och något annat som är svårt (för mig) att ibland förhålla mig till och kanske framför allt ignorera, är andra människors bild av hur man borde känna, tycka och prioritera. 

Skönt då, och alltid, att prata och lyssna på kloka människor. 
Skönt nu, att man får gå på AW utan att känna sig skyldig för pandemibrott. 

No comments:

Post a Comment

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå.  Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom ...