Tuesday 31 May 2022

When it rains it pours

Misery loves company.
En olycka kommer sällan ensam.
Och så vidare.

Om det här hade varit ett Twitterinlägg och jag tvingats fatta mig kort hade jag skrivit typ: nåt rör har gått sönder i sommarstugan och det läcker vatten överallt och samtidigt är kvinnan som ska flytta in i vår gamla lägenhet helt jävla från vettet och JAG vill skilja mig från henne.

Det kanske ändå vart för långt?

Och här kommer då en lite längre version.

Vi har haft dubbla hyror, och i viss mån lägenheter, under hela maj månad. Och idag tar maj slut och jag ska lämna in nycklarna till gamla läggan. Vi är helt inflyttade i nya lägenheten, och har varit sen i lördags, typ. (obs naturligtvis inte 100% uppackade och sådär, men sängar och allt väsentligt står på plats)

I mitten på förra veckan hörde kvinnan som ska flytta in i våra gamla lägenhet av sig och undrade om hon kunde få komma och tapetsera ett rum innan månadsskiftet. Eftersom vi typ ändå skulle vara utflyttade och jag bokat flyttstäd till måndag och tisdag (igår och idag) så sa jag ja, är du bara färdig måndag morgon och har ok:at detta med hyresvärden så vassego, tapetsera du. 

Och nu orkar jag inte dra alla turer fram och tillbaka men denna kvinna har sedan hört av sig flera gånger om dagen, velat ha nycklar, kontakter till städfirman jag anlitat, på eget initiativ bokat en besiktning idag på morgonen (alltså dagen innan hon egentligen har tillträde) osv, osv. och därmed indirekt tvingat mig att ringa en helvetes massa samtal och spendera tid jag inte har på att städa hennes vilda framfart. 

Lämna min ifred kärring, det är inte din lägenhet ännu! 

Och meanwhile så for vi ut till stugan i söndags för att slå på vattnet. Inte för att vi inte hade något bättre för oss utan för att våra stuggrannar ville göra det redan i torsdags (samma vatten så man måste slå på samtidigt) men vi lyckades dra ut på det till söndagen. Och då läcker det överallt och vi spenderade timmar med att ösa, tejpa, tömma, försöka lokalisera läckan. 

Vad kostar rörmokare? Mer än flyttstäd. 
Är det semester snart?

No comments:

Post a Comment

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå.  Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom ...