Saturday 4 June 2022

Mmm jobb

En vanlig lördagsmorgon ska vara precis såhär.
Som den är nu.
Jag vaknar av att lillskruttan vill kliva upp, oftast runt sextiden. Jag låter henne göra det, springa och hämta paddan och krypa upp i soffan och gå loss på youtube. Att bara få ha paddan på helgerna funkar (i nuläget, sommarlovet kommer såklart ställa detta på ända) och då har de ca 20 minuter var som de får se vad de vill (barnvänligt) på youtube. Resten av skärmtiden är typ netflix, SVT Barn, elevspel, ni fattar....
Jag drar mig nån kvart, sen kliver jag upp och sätter på kaffet och kokar ägg. Tar fram datorn. Jobbar medan jag äter frukost.
I de bästa av världar har jag en lagom stor, hanterbar uppgift att göra undan så att helgen blir lite lugnare sedan. Jag kan tycka att det är väldigt skönt att jobba nån timme på helger, dels för att man känner sig lite extra duktig och dels för att man inte behöver oroa sig för att folk ska maila och störa medan man jobbar.  Jag smiter också ofta (alltid) tidigare på fredagar, så lördagsmorgon ser jag till att inget landade i inboxen efter fyra på fredagen som behöver åtgärdas.

Sen äter kidsen frukost och så drar vi till gymmet. De leker i budorummet och jag tränar. Ofta synkar vi med en kompisfamilj med barn i samma ålder. Sedan är vi hemma vid 10-tiden, tränade, jobbade och redo för dagen. 

Det här har varit en helt bananas vecka, med massor på jobbet samt psykfallet i gamla lägenheten och vattenläckan i stugan. Det har varit kämpigt, men igår eftermiddag när vi sprang mellan varandras kontor, alla med fyra olika tankar i huvudet och avslutade varandras meningar, då fick jag ändå en såndär känsla av att det här är kul, vi är ett team, och vi löser grejer!
Det var ganska länge sen sist. 

2 comments:

  1. Vad skönt när allt känns som det faller på plats. Gillar också när det känns som teamet gjort nåt riktigt meningsfullt (vilket inte borde vara jättesvårt i mitt jobb men nja). Men hur gick det med brottningen? Fick du något svar på ditt arga mail.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag fick ett helt värdelöst, förvirrat mail som ingen blev klokare av... kanske var det en strategisk fint som jag gick på, för jag orkade iallafall inte ta det vidare.

      Delete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...