Tuesday 5 July 2022

Hoppar i älven

Jag går nedför trätrappan i trosor i t-shirt. Efter fyra-fem meter blir grusstigen till sly och jag lämnar badtofflorna och tar mig barfota den sista biten ner till vattnet. 
Det är dy och slam upp till knäna.
Innan jag kastar mig i älven har jag säkert tio nya myggbett. Innan jag kommit tillbaka in efter morgondoppet, minst tio till.
Mannen frågar om han betalat rörmokaren tolv tusen för att fixa duschen så att jag kan bada i älven.
Det har han.
Finns inget bättre sätt att vakna, säger jag till kompisen som är ute och hälsar på. 
Jag kan tänka mig flera stycken, svarar hon.

2 comments:

  1. Håller med, gångavstånd till (fantastiskt!) bad är nog det bästa med där vi bor! Att lära barnen att bada inte innebär en lång resa i bil och flera måltider i packningen utan även kan vara en drive-by med lådcykeln som är klart på en kvart!

    ReplyDelete
  2. Precis så, drive-by bad är bäst. Älskar att bada, men har inget behov av att hänga på stranden i timmar.

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...