Wednesday 17 August 2022

En eftermiddag

Om några timmar ska jag cykla iväg och hämta mina barn. Det gjorde jag igår också, det var bara det att det ena barnet inte var där. Storskruttan tog saker och ting i egna händer igår eftermiddag minsann. Ritade en karta och meddelade fritidspersonalen att hon faktiskt skulle gå hem själv. 
Okej, sa dom och släppte iväg henne.
Åt fel håll
(Men hejkon fejkon osv. dom vet väl inte var hon bor och vilket håll hon borde gå åt. Det kan man heller inte förvänta sig. Men man kan förvänta sig att de inte släpper iväg barn själva om det inte står i Tempus att de ska gå hem själva eller att föräldrarna uttryckligen sagt det.)
När jag så kom och skulle hämta henne och hon inte var där såg det ut som att fritidspersonalen nog var beredda att hålla med om det. 
De såg ut att tycka att det hela var lite olyckligt. 
Inte helt jävla åt helvete kanske. 
Men inte så bra heller. 
Imorse lämnade jag igen och sa tydligt att jag skulle hämta också. Och att det vore fint om barnet fanns kvar på fritids då. 
Är du arg på bejkon-fröknarna? frågade lillskruttan när vi gick ut från skolgården.
Ja lite, svarade jag. 

6 comments:

  1. Oj!!! Hur hittade du henne?
    Vilken envishet storskruttan har för att visa dig att hon "kan själv"!
    / Carin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jodå, hon gick hem enligt kartan. Vilket ledde henne på en avsiktlig omväg... men hon gick hem. Och ja, envisheten är inte att leka med...

      Delete
  2. Men herregud! Det där är ju INTE OK nånstans alltså, jag hade rivit upp hus i helvete för en sån grej, även om det gick bra. Om man har många vikarier är det ju extra viktigt att följa regler och rutiner!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nä det är inte det. Och när jag hämtade igår kom en ur ordinarie personal fram och ville veta vad som hänt och jag berättade... tror/hoppas att det inte kommer hända igen.

      Delete
  3. men herre fred. Skrekken. På vårt fritids vet de fortsatt ikke hva ungen heter, etter et helt år. Og man bare levner ungen der og går.

    ReplyDelete
  4. Wow, så sjukt. Inte lätt för dem att bygga upp förtroendet igen efter detta?

    ReplyDelete

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...