Friday 19 August 2022

Oväntat

Två oväntade grejer. Igår stod jag utanför MPs valstuga på torget pga skulle prata med en politiker angående ett forskningsprojekt hen är med i. Medan jag stod där och uppenbarligen såg ut som att jag hörde hemma på nåt sätt kom Alice Bah Kuhnke och hejade och började prata som om jag typ var en partikollega. Jag vart inte så lite star struck, jamenar Disneyklubben, liksom!
Dessutom, kvinnan är född 71 (var tvungen att Googla) och ser ut som 38. Max. 

Det andra oväntade var svaret när jag i förbigående frågade politikern vad de vanligaste frågorna de fick av folk vid valstugorna var. Efter viss betänketid.
"Det är nästan ingen som ställer frågor faktiskt, de flesta vill bara berätta för oss om hur de har det. Oftast klaga, mer eller mindre öppet. På de tre dagar jag stått här har jag kanske fått två frågor. Om ens det." 

Det förvånade mig verkligen. Nog för att jag vet att folk som regel gillar att öppna sig för människor som av olika anledningar inte bara kan gå därifrån. Frisörer, taxiförare, bartenders, osv.
Men politiker i valstugor?
Den var oväntad. 

No comments:

Post a Comment

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...