Wednesday 24 August 2022

The Belgare is back

Personer som rättar mejl. Eller nä, inte rättar, utan snarare ordpekar och slösar mitt tålamod med massa skitkommentarer.... vad vill dom?
Exempel:
Efter att ha dragit mig för det i några dagar skickar jag igår ett mejl till Belgaren. Den gamle vita man som med ohövlighet, ljudvolym, och ren härskarteknik får mig att få ont i magen bara jag tänker på honom. Men vi måste jobba med honom. 
Och skulle jag be min chef kontakta honom istället så skulle han göra det.
Men det känns inte rätt.
Jag måste göra det själv.
Jag vill inte göra det, men jag vill inte backa från det heller. 

Nåväl, jag skickar ett kort och trevligt mejl med andemeningen Hoppas du haft en fin sommar, då var det dags att börja jobba igen. Har ni några nyheter sen sist, fått någon respons på senaste nyhetsbrevet jag inte vet om, etc.
För att plocka upp tråden. Meddela att vi är tillbaka på banan och jobbar på från vårt håll. 
Han svarar.
Påpekar att sommaren inte är över ännu, därför kan han inte ha "haft" en fin sommar. Dessutom har den varit mer än bara fin. Han berättar var han semestrat. Fint som snus. Eller nä, inte fint ju. Storslaget, minst. Nu är han tillbaka på jobbet. Men sommaren, den är ju som sagt inte slut. Viktigt att påpeka.  
Sen övergår han till jobb.
Jag har redan tröttnat. 

3 comments:

  1. Fy fan, vilken skitgubbe. Kan det hjälpa dig att tänka hur enormt liten han måste vara inombords för att behöva hålla på så där? Förmodligen inte. Skitgubbe, helt enkelt.
    Carina

    ReplyDelete
  2. Jag har några grannar som jag suttit i styrelsen med som jag avskyr ungefär lika mycket som det verkar som att du avskyr belgaren. De beter sig ungefär på samma sätt också, minus att de är knegar-boomers som har sånt enormt mindervärdeskomplex inför en kvinna som är yngre och har högre utbildning än de har, samt ett jobb med "viktighets-aura". Så det har varit några konflikter kan man säga, eftersom de inte kan bete sig för fem öre. Jag har funderat på vad min del i det hela är men ärligt talat, nej, det är inte jag som söker konflikter, nånsin! Iaf så är min enda tröst i det hela att de är så gamla och kommer dö snart. Och vi letar hus också, det är en till tröst. Men ja, döden kommer säkerligen till denna vita belgare före dig, så du vinner i slutändan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man får tänka så... det är så himla tråkigt, men ja i slutändan är det ju de som har problem

      Delete

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...