Wednesday 9 November 2022

T - en månad

Idag kom snön. Vinterskorna står i förrådet. Cykeln har fortfarande sommardäck (för eventuella läsare som inte byter till vinterdäck på cykeln - det är som ett måste på mina breddgrader), jag har fortfarande fingervantar på barnen. 
Hinner inte med.
Idag är det exakt en månad kvar till avresa. 
Barnen så pepp. 
Jag är också pepp, det är jag. 
Och stress. Och pepp. 
Har haft blandade känslor för mitt jobb senaste veckorna. 
Sämre än vanligt. 
Tankarna har börjat fönstershoppa alternativa karriärer. 

2 comments:

  1. Var är det ni ska åka? Är det Idaho med släkten? Förstår dig, söker också nya jobb just nu, men försöker söka innan jag blir som mest less, för den tiden kommer, var så säker!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja precis, jul med släkt och ny kusin i Idaho. Är opeppad på att vara ny på jobbet men kan samtidigt känna att detta börjar bli lite slitigt... kanske bara en svacka, kanske lite mer

      Delete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...