Tuesday 27 December 2022

Finns det svenskt kaffe på hotellet?

Att USA är fullt av psykopater och tokhattar, det är ju sen gammalt. Och nu ska ni få en inblick i ett riktigt sjukt beteende, som absolut är amerikanskt. Rätta mig om jag har fel. Skulle en svensk, colombian, eller fransman bete sig på samma sätt kanske? Creo que no.

En britt möjligen, de är ju också lite stolliga.

Mina svärföräldrar är samtidigt väldigt generösa och extremt snåla. Dumsnåla. De har tillexempel tvätt- och diskmaskiner i alla hus (de har tre) men vägrar betala för sophämtning utan kör sopor och återvinning till sin dotters hus. Det är deras sak. Det som stör mig så vanvettigt är deras kafferutin. Varje morgon bryggs en full kanna kaffe. Full som i full med vatten. Mängden kaffe är alltid för lite. Typiskt amerikanskt blaskkaffe är vad som serveras -om man lyckas få en mugg från första kannan. För här är grejen, när första kannan är slut häller de bara på mer vatten och kör en omgång till genom samma filter, utan att fylla på mer kaffe. Det är inte ens nästan kaffe, det som kommer ut då. Utan varmt diskvatten.

Det är ju på riktigt inte friskt. Är konstant kissnödig och kaffesugen.

5 comments:

  1. Ifråga om kaffet - samma hos min amerikanska familj - fast där hade de för vana att lägga tre eller fyra skedar Folgers i en perculator (inte den lilla italienska sorten utan en stor baddare från femtiotalet), fylla till brädden med vatten och sen kalla resultatet för kaffe. Jag är mindre artig än du så jag brukade själv åka till Walmart och köpa gevalia och sen leta fram kaffebryggaren som jag visste stod och samlade damm i nåt skåp och brygga till mig själv. Nöden har ingen lag liksom...

    När det gäller sophämtningen har jag en känsla av att det kan handla mer om att "beat the system" än pengarna. Hoppas du får riktigt kaffe snart - kanske finns nån Starbucks eller nåt att smita iväg till om det krisar?

    ReplyDelete
  2. Haha och jag som är yttepytteirriterad över att svärmor alltid köper billigaste bryggkaffet istället för typ en god sort, men håller god min. Ska tänka att det är fantastiskt att bli serverad kaffe istället 😁

    ReplyDelete
  3. Angående sophämtningen så har jag ju jobbat med sopdispenser ett tag och fy sören vad folk vill komma undan detta. Tack och lov är det olagligt att frakta avfall i Sverige utan tillstånd och i princip omöjligt att få dispens för ett hus man vistas i mer än typ ett par gånger per år. Annars skulle varenda dåre hålla på och köra sopor till höger och vänster, var så säker 😆

    ReplyDelete
  4. Jag har alltid portionsförpackningar med Nescafé i väskan... Klarar inte kaffeblask och undviker att dricka kaffe som stått på värmeplatta / termos några timmar. Då funkar portionskaffet med hett vatten kanon!

    ReplyDelete
  5. Jag delar mitt personliga vittnesbörd för att hjälpa andra som kan gå igenom en liknande situation som jag. Jag heter Sarah Alexander och jag fick nyligen tillbaka min ex-kärlekspartner med hjälp av Dr. Oduduwa, en kraftfull trollformel.

    Jag och mitt ex hade varit i ett förhållande i nästan två år innan vi bröt upp på grund av vissa missförstånd och olikheter. Det var en svår tid för mig eftersom jag var djupt kär i honom, och jag kunde inte föreställa mig att leva utan honom. Jag försökte allt för att få tillbaka honom, men ingenting verkade fungera.

    En dag när jag surfade på internet kom jag över Dr. Oduduwas hemsida och jag bestämde mig för att prova. Jag kontaktade honom via hans e-postadress, och han svarade snabbt. Han bad om lite information om mig och min ex-kärlekspartner, och han försäkrade mig att han kunde hjälpa mig att få tillbaka min ex-kärlekspartner.

    Dr. Oduduwa kastade en kärleksförtrollning åt mig, och inom några dagar märkte jag några positiva förändringar i mitt exs beteende mot mig. Han började ringa och smsa mig regelbundet, och vi gick till och med ut på en dejt. Det var som om vi aldrig hade gjort slut. Jag var överlycklig och tacksam mot Dr Oduduwa för hans hjälp.

    Nu är jag och min ex-kärlekspartner tillbaka tillsammans, och vårt förhållande är starkare än någonsin tidigare. Dr. Oduduwas kärleksförtrollning fungerade som magi, och jag är ett levande vittnesbörd om det. Jag rekommenderar starkt Dr. Oduduwa till alla som går igenom en liknande situation.
    Hans e-postadress är dr.oduduwaspellcaster@gmail.com.
    Jag är säker på att han kommer att kunna hjälpa dig också, precis som han hjälpte mig.

    ReplyDelete

Den jag är och den jag vill vara

Jag älskar inte att laga mat. Som alla friska föräldrar får jag nånslags inre tillfredsställelse av att se mina barn äta mat nyttig, lagad m...