Monday 26 December 2022

Världens längsta advent

Det känns så. För att den började med packhets och resfeber blandat med jobbstress och förkylningar. 
Adventsljusstakens två första ljus tändes i en annars opyntad lägenhet.
Sen kom vi hit och inledde lovet med skidåkning, julklappsinköp och återseenden i en vecka. Så firades julen i tre omgångar pga vårdpersonal i familjen och nu…. Nu sitter vi här. 
Juldagen inleddes traditionsenligt med klappar under granen och sockerladdad frukost. Sen for vi till slalombacken och åt julmiddag mellan åken. 
Svärfar betalade. Ingen lagade mat och ingen diskade. Alla nöjda.
God fortsättning och hoppas ni som läser detta har och har haft en fin jul.

1 comment:

  1. God jul! Det låter som ett fint upplägg! Vi har snart firat i dagarna 3 med en stor uppsättning släktingar och än så länge har det gått smärtfritt så jag är nöjd. Dessutom åker jag hem tidigare för att jobba ett par dagar så alla är nöjda och glada, utom möjligtvis den yngsta som har stora problem med det sistnämnda. 😅

    ReplyDelete

Den jag är och den jag vill vara

Jag älskar inte att laga mat. Som alla friska föräldrar får jag nånslags inre tillfredsställelse av att se mina barn äta mat nyttig, lagad m...