Tuesday 20 December 2022

Idag

Vaknade till en massa snö. Nej, vaknade först av larmet 02:55 eftersom platserna till storskruttans gymnastik släpptes 12:00 svensk tid och tar slut snabbare än platserna på IKEAs Småland en lördag efter löning. Sen fick hon ändå inte platsen jag var ute efter. Men sabbad sömn fick jag.
Och SEN vaknade jag till en massa snö och vi spenderade hela dagen i backen igen (tack till min man som köpte säsongskort, det är najs) och mannen mutade lillskruttan med tårta på restaurang om hon åkte två långa backar utan sele. Vilket hon gjorde.
Jag och mannen avslutade dagen med att åka puder offpist och sen gå en kilometer för att komma tillbaka till parkeringen. Ändå värt.
Sen fick vi dra till centrum för den utlovade tårtan och sprang på bekanta som vi hängde rätt mycket med back in the day men hon har inte mått bra psykiskt av att vara hemmamamma (min diagnos, hon säger själv att hon älskar det) och hemskola sina kids och är sjukt antivaxx och anti det mesta faktiskt och de hade precis köpt en valp och berättade att valpen hade några sprutor kvar att ta innan den var fullvaccinerad och jag ville säga ”okej så du är bara anti vaccin för människor?” men gjorde det inte.
Och deras son sa till storskruttan att valpen skulle bli en superfarlig polishund och bita henne och jag tänkte ”jäkla socialt missanpassade hemundervisade skitunge!” Men sa inte det heller.
Och det var typ den dagen.

2 comments:

  1. Att tillåta hemskolning i ett land är ett sånt svek mot så många barn som kanske skulle kunnat få ett någorlunda normalt liv. Tänker ofta på det, att det är ett sånt svek mot befolkningen. Har iförsig bara träffat en hemskolad person, från Polen. Och helvete så konstig han var, och så mycket han hade tjänat på att träffa andra barn som liten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är uppe som förslag i flera skoldistrikt här nu att införa 4-dagars skolvecka för att spara pengar. Eventuellt nice för lärare, garanterat kass för många barn, speciellt såna som då kommer sitta hemma ensamma utan lunch på fredagar.

      Delete

Höll andan, tappade andan. Tar ett djupt andetag.

Han fick jobbet.  Precis när jag på riktigt trott att det inte skulle bli så och ställt in mig andra alternativ. Så fick han det.  Jag har s...