Wednesday 14 December 2022

So far so good

Granen är klädd. En riktig gran för första gången på länge. Barnen har bakat kakor, sugar cookies, och dekorerat enligt regnbågen och godishyllans alla möjliga kombinationer. Vi har fixat de flesta klapparna och planerat det mesta kring julens aktiviteter. 
Det är fortfarande full aktivitet på mailen och jag håller mig uppdaterad och svarar på det viktigaste. Storskruttan har skoluppgifter att göra och jag försöker mana på henne att göra, om inte allt, så litegrann varje dag iallafall. 
Och trots fyra månader ifrån varandra så känns det (än så länge) inte skavigt nånstans. Barnen och mannen, mannen och jag, barnen och farföräldrarna. Det funkar så fint. 
Lillskruttan gör sitt yttersta för att svara på engelska och gör stora framsteg varje dag. Hon förstår allt man säger till henne, men hittar inte alltid orden när hon ska svara. Men gnäller inte utan kämpar på. Och storasyster tolkar och hjälper när det behövs.
Jetlaggen har i stort sett släppt.  
Det snöar. 

2 comments:

  1. Åh, är ni redan framme? Härligt! Jag åker imorgon, resfeber... Min man åker själv med barnet på lördag (flyg) och jag har delgett honom dina tips. Ha nu en riktigt fin jul over there! /Tove

    ReplyDelete
    Replies
    1. tack detsamma och lycka till! (kanske mest till din man då haha)

      Delete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...