Monday 9 January 2023

Alf, Bob & Dufus

Sitter i en hotellreception i centrala Stockholm. Äter ovenight oats som smakar mycket kanel och mycket nyttigt och väntar på kaffe. Efter resa och tidsomställning så har jag inte druckit kaffe sen lördagmorgon, och ligger alltså galet efter i kaffekonsumption. 
Eller är sjukt kaffesugen, kan man också säga. 

Har den där zombiesega känslan i kroppen och dimma i huvudet som för mig är detsamma som jetlag. Låg vaken mellan 2 och 4:30 nånting i natt och lyssnade på podd medan tankarna vandrade. Har en återkommande tankelek som jag brukar ägna mig åt när sömnen inte vill infinna sig och jag vill undvika att fastna i mer seriösa grubblerier. Jag brukar i alfabetisk ordning försöka komma på bra namn till en hund, katt, son eller annat tillskott till familjen som jag inte har några som helst ambitioner om att faktiskt skaffa. 
Här är hundnamnen från nattens timmar

Alf
Bob
Caesar
Dufus
Fox
Gary
Hebbe

Älskar namnet Bob lite. Det kanske måste bli nästa katt.

Det finns svenskt kaffe på hotellet, jorå, och det kommer säkert vara starkt och gott. Nybryggt iallafall. Men när jag påpekade för tjejen i repan att det var slut i pumptermosen fick jag bara en trött blick till svar, varpå hon drog termosen åt sig med en djup suck. 
I USA hade jag fått ett kvittrande I'm so sorry ma'am, we'll get that right out! och sen blaskigt kaffe. 
Man kan inte få allt.

Idag flyger jag till Spanien.
Där lär dom ju också ha bra kaffe. 

Och nu är lovet slut. 

6 comments:

  1. Min engelsktalande kompis chihuahua heter Bob. Hon vill ha en till som ska heta Rose.

    Mitt favoritkattnamn är Astor.

    // LoHe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astor är bra, låter som en katt som bor hos en trollkarl

      Delete
  2. Jag försökte detta knep i natt då jag inte kunde somna pga en veckas semester och gräslig tinnitus. Men jag kom bara till Azalea och vet inte om jag nånsin vill ha ett djur heter det.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Om det betyder att du somnade efter A så är det väl jättebra :-)

      Delete
    2. Så var det nog! Igår kom jag rätt långt faktiskt, men på I började jag fundera på hur jag skulle komma ihåg namnen till idag och kom fram till att de är så bra att jag självklart kommer ihåg. Idag minns jag endast Bente bent på B. Bra iförsig 😁

      Delete

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå.  Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom ...