Saturday 21 January 2023

Tummen upp

Sen allt went down med Belgaren så är ju numera min chef kontaktperson istället för mig. Men ju mer allt trappas upp inför övningen i Maj, dessto mer kommunikation behövs i alla riktningar och det är inte hållbart att alla mail ska gå genom endast en person, speciellt inte en chef som sällan är på kontoret och sällan får färre än 50 mail om dagen.  
Så igår skrev jag ett mail till detta labila åskmoln till man, läste igenom det flera gånger för att dubbel- och trippelkolla att inget kunde misstolkas eller landa fel.
Skickade.
Fick en tumme upp till svar.
Inget mer.
Får väl vara nöjd med det. 

Anade väl redan då, före jul när min chef gick in som ny kontaktperson, att det egentligen inte var en bra idé. Förmodligen den minst dåliga. Men det blir väldigt ineffektitvt om allt ska gå via honom.
Kanske kan vi rucka lite på det nu.
En tumme upp är en tumme i rätt riktning. 

1 comment:

  1. Tänk att en enda person får skapa så många problem och så mycket merarbete🙄
    Carina

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...