Friday 10 February 2023

Mellan sol och pannkaka

Just nu är det jävligt mycket sol.
Jag har en kollega som jag tycker mycket om, men han använder ofta ord som medskick och ingångsvärden. Och jag ogillar starkt såna pretto-ord. Men det smittar, och jag kommer på mig själv med att plötsligt använda dem också. 

Så, ingångsvärdena för idag är dessa:

Det är fredag (hepp!)
Jag har bokat klipptid och ska även göra nånslags hettere färgning eller slingor eller nåt (so fancy)
Jag ska på AW med ett gäng andra trötta morsor ikväll (say whaaaaat?!)
Min man har en arbetsintervju (get outta here!)

Det ni. Ain't nothin gonna bring me down today. 
Och då vill jag avsluta med ett litet medskick, önskar alla en fin helg.

5 comments:

  1. 😂😂😂
    Låter som att denna fredag har alla förutsättningar för lyckad output!

    Lohe

    ReplyDelete
  2. Haha ogillar också den typen av ord. Samtidigt som de tar över ens kropp och bara flyter ut i harranger när man minst anar det.

    ReplyDelete
  3. Det är verkligen ett starkt signalvärde i det du kommunicerar! 😁

    ReplyDelete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...