Wednesday 8 February 2023

Varje gång

Igår var jag återigen nära nån slags bristningsgräns vad gäller min man och mitt äktenskap. Och inatt drömde jag, som på beställning, att han lämnade mig. 
Det här har hänt så många gånger förrut. 
Vi bråkar eller tjafsar eller ignorerar varandra och det känns stelt och jobbigt och outhärdligt och jag känner att allt är bättre än detta.
Sen drömmer jag någon variant på att det faktiskt tar slut. Vi separarer, skiljer oss, och i drömmen är det alltid på hans initiativ. 
Och jag blir helt förkrossad, varje gång. 
Vaknade och kände en sån enorm lättnad över att det inte var på riktigt. 
I drömmen grät jag och sa
"Vi skulle ju bli gamla tillsammans. Nu kommer vi i bästa fall bara vara facebookkompisar och om han dör är det inte ens säkert att jag får veta det"
Det är knäppt.
Jag blir galen på honom.
Men ändå.
Vi ska ju bli gamla tillsammans. 

5 comments:

Memory lane

Har jag ens berättat hur PNM kom in i mitt liv? Om det och mycket annat pratade vi när de var här på middag igår. De hade med en flaska cham...