Wednesday 29 March 2023

Plötsligt händer det

Så många resor jag checkat in bagage och det kommit fram till slutdestinationen i tid och utan strul. 
Så många resor jag valt att inte checka in bagage för att min slutdestination låg långt och otillgängligt från flygplatsen och jag tänkte att blir det nåt strul nu så ser jag inte väskan förrän jag ska hem, de kör ju knappast ut den till mig om det tar 3 timmar enkel väg. 
Så ska jag flyga till Bryssel. Inga konstigheter, men jag har inte tänkt checka in någon väska ändå, det behövs liksom inte. Men så ska min chef checka in sin väska säger han. Och jag tänker aja, då måste jag ju ändå vänta med honom på hans väska så... och checkar in min med. 
Och de kommer inte fram. 
Det är onsdag idag.
Idag kom min väska till hotellet. 
Jag kom hit i måndags. 
Tack och lov för min kusin som bor här. 
I måndagskväll köpte jag tandborste och tandkräm. Sen messade jag henne och förklarade läget. Tisdag morgon klev jag upp, dushade, och insåg hur snabb morgonrutinen blir när man inte har några produkter alls. 
Efter frukost gick jag till hennes kontor och fick en påse med deo, sockar, trosor, lotion, mascara och några t-shirts.
En räddare i nöden.
Jag ska inte säga att jag aldrig mer ska checka in bagage, för det kommer jag visst det göra. Men hädanefter ska jag se till att lite nödvändigheter i handbagaget. 
För plötsligt händer det. 

No comments:

Post a Comment

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...