Wednesday 8 March 2023

Semesterbloggen

Två dagars arbetsvecka är väldigt lagom. Nu drar vi till metropolen Storuman och firar sportlov i dagarna tre. Har från flera håll fått frågan vad man gör i Storuman egentligen. Men frågan är ju snarare vad man inte gör i Storuman?
Finns badhus, slalombacke, bowlinghall och pizzeria. 
Borde räcka långt. 

Men på riktigt, så har vi ett par vi umgås med en del där mannen är från Storuman och han har länge pitchat att vi borde åka dit tillsammans. Att pitcha Västerbottens inland som kul semestermål till en Västerbottning är inte lätt. Därför har det tagit närmare fyra år innan vi till slut helt enkelt fick slut på motargument och inte orkade stå emot längre.
Så därför ska vi nu till Storuman.  
Tvisten är att kompisarnas son fick vattkoppor igår så nu är det inte ens säkert att de kommer. 
Den var oväntad, det får jag ge dem.
Men vår stuga är bokad och betald och vi är på väg.
Mot Västerbottens inland. 
Min barndoms trygghet och fängelse.

3 comments:

  1. Ser framemot att läsa berättelsen om Storuman!😃

    ReplyDelete
  2. Drömmer om storuman nu. Kanske för att det skulle va en flykt från flyttkaoset vi lever i. Men ärligt, det låt ju superkul!

    ReplyDelete
  3. Himla trist att de blev sjuka men jag tänker att en vecka med just slalombacke, pizzeria, bowling och badhus - vad kan då möjligen gå fel? Själv är jag helnöjd bara det finns en skidbacke, jag kräver inte mer än så :)

    ReplyDelete

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...