Wednesday 19 April 2023

Steg upp 04:40

En taxi, en flygplats. En flygplats till.
Inget incheckat bagage. Skojar du? svarade jag på frågan om jag skulle checka in väskan. Nähädu, inte efter förra gången. Dessutom ska jag ju bara vara borta en natt. 
Sitter på Arlanda jobbar undan lite mail. 
Bollar fram och tillbaka med kollega i chatten på Teams. 
Kan man svara så?
Vi skriver så istället?
Ja, annars blir han garanterat arg. 
Han?
Belgaren, såklart. 
Det är en balansgång vi håller på med. Där ena sidan är att vi inte vill förarga honom i onödan, har blir så ofta arg ändå och det är viktigt att välja sina strider. Andra sidan är att det ju är helt befängt att en konsult med ena foten i pensionen och svajig självkänsla ska få sitta och diktera hur vi jobbar. 

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...