Friday 26 May 2023

Om att veta sin plats

Våra fikarumsgrannar har en praktikant som inte förstår sin plats i hierarkin. Och det stör mig. Jag fattar att jag kanske låter som en riktig snobb nu, men det här handlar inte om akademisk rang, det handlar om ålder, erfarenhet, och hur väl man känner sina kollegor. 
Den här lilla sprätten sitter väl och skriver nåt slags ex-jobb, vet inte. Orkar inte lyssna på honom för han pratar fasen jämt. Kallar sin sambo för "tjejen", pratar om deras raskatt som om det vore ett barn, ställer inga frågor eller försöker blanda in andra i samtalet, utan tar bara en massa plats.
Exakt just nu gick jag till mitt kontor och bloggade lite istället för att sitta kvar och lyssna på hans utlägg och hur raskatten älskar ruccola.

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...