Friday 19 May 2023

Stuglivet

Långhelg visserligen, men på grund av barnkalas, arbete och diverse, så fanns bara en natt som vi kunde planera att sova i stugan.
Så det gjorde vi igår.
Första gången för säsongen. 

Vi har krattat enorma mängder löv och sly. Efter att farsan, en kollega och markägaren tog ned åtta träd på tomten i höstas hade vi en hel del grenar och grejs att ta rätt på. Jag har skavsår i händerna och träningsvärk i ryggen. 
Barnen har hoppat studsmatta. Cyklat till skogen och letat rävar. Sett DVD på tjockteve. Grillat marshmallows. 
Och faktiskt hjälpt till lite också.

Särskillt storskruttan som på eget initiativ krattade löv imorse tills hon blev för varm för tröjan och kastade av den. Sen stod hon i bar överkropp och pyjamasbyxor, hängde lite lojt på krattan och konstaterade "den här sortens arbete, det är faktiskt livet"
Och det är det ju. 
Fysiskt arbete som gör nytta på riktigt. 

Det fanns även en ansenlig mängd muslortar i stugan och den välmående innekatten sattes genast i arbete. Efter en hel natt utomhus ligger han nu och sover på soffan och det skulle jag gissa att han kommer göra i ca två dygn framöver. 

Jag skulle inte göra mig på landet som pemanent boende. Men det här växelvisa bonnlivet, stugliv light. Det passar mig. 

No comments:

Post a Comment

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...