Sunday 4 June 2023

Bild!

Jag lägger aldrig upp bilder. För det här är inte en sån blogg. Och med sån blogg menar jag att personen som skriver har smak, matvanor, inredningstalang, outfitskills, osv som förtjänar att fotas och förevigas.
Och me not so much.
Men nu, nu vill jag visa er en sak. 
Här sitter jag nu och bloggar. 

Ska precis gå in och hämta ett glas rosé och en skål chips. 
Och det ni ser, det är solen när den skiner över vindelälven. 
Och ljuset här, det är magiskt.
Det är det bara. Och vad än bättre är. 
Det låter sig fångas. 

Ni vet när man fotar grejer annars, oavsett om det är sig själv i spegeln eller en blyg solnedgång, en underbar kväll med sällskap, whatevs. Det låter sig sällan fångas. Men solljuset över videlälven, det bjussar. 

Varje gång. 

3 comments:

  1. Sååå fint🤗
    Carina

    ReplyDelete
  2. Faktiskt väldigt trevligt med en bild då och då! (Säger hon som i princip aldrig bloggar bilder heller 😊)
    Lohe

    ReplyDelete
  3. Vilken underbar utsikt! Jag sitter också på altanen och jobbar om vädret och uppgifterna så tillåter - det är i sanning en lyx att kunna göra det i så här års istället för att sitta instängd på ett kontor.

    ReplyDelete

Memory lane

Har jag ens berättat hur PNM kom in i mitt liv? Om det och mycket annat pratade vi när de var här på middag igår. De hade med en flaska cham...